Mire jöttem rá sok év tanítás közben?

Sok év tapasztalata alapján állíthatom hogy kortól nemtől függetlenül általában ami nehézsséget okozott a legtöbb tanulónál az a kottaolvasáson belül a ritmus értelmezése volt.
Ezért kiemelt jelentőséget tulajdonítok a ritmuskészség fejlesztésére. Saját módszert fejlesztettem ki a tudatos ritmusértelmezés elsajátítására és már az első óráktól kezdve fokozott figyelmet szentelek e témakörnek. Természetesen nem lehet “ajtóstól rontani a házba” mindíg az aktulis szintnek megfelelő ritmusgyakorlatokat végzünk. Az egyszerütől fokozatosan haladunk a bonyolultabb szinkópált ritmusok felé. Az a tapasztalatom ha sikerül kezdetektől fogva a “függetlenítést” megoldani ( mérőütés lábbal ritmustapsolással ) akkor egy nagyon stabil pontos ritmusjátékot tudunk kialakítani ami nagyon jó hatással van a későbbi játéktechnikára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

*